Lietuvos komanda Pasaulio čempionate iškovojo auksą ir sidabrą


Lietuvą šiame Pasaulio čempionate atstovavo nedidelė, tačiau pajėgi vėjaratininkų komanda ir laimėjo du medalius: aukso ir sidabro.

Foto: F.Veintiuno, M. Mizgirio ir S. Oliver dvikova
Lengvasvorių production klasėje startavęs trylikametis Neringos sporto mokyklos auklėtinis Vykintas Mizgiris nuo pat varžybų pradžios įsitvirtino lyderio pozicijoje. Varžybų metu 15 kartų startavęs lietuvis surinko 13 taškų ir užtikrintai tapo Pasaulio lengvasvorių čempionu. Nors ir būdamas ženkliai jaunesnis, Vykintas užėmė aukštą 2-ąją vietą bendroje lengvasvorių-vidutinio svorio grupėje tarp 17 suaugusiųjų.

 
Sunkiasvorių production klasėje Matas Mizgiris susirėmė su trasos šeimininku, keturiskart pasaulio čempionu Santi Oliver. Nors ir netrūko labai artimų finišų, tačiau pirmąsias dvi čempionato dienas užtikrintai dominavo maljorkietis Santi, kuris laimėjęs daugumą važiavimų atsiplėšė 8 taškais. Per paskutines dvi dienas Matas „įsivažiavo“ ir ėmė pirmauti prieš čempionato favoritą. Tačiau teorinius šansus jį pasivyti lietuvis prarado paskutinę dieną, kai starto metu kliudė ženklą ir baudos apsisukimo metu startavo paskutinis. Nors Matas šio važiavimo metu sugebėjo pasivyti ir finišuoti atsilikęs vos pusę sekundės nuo varžovo, tačiau buvo diskvalifikuotas dėl to, kad po susidūrimo su ženklu kojomis palietė žemę. Matas Mizgiris po 14 važiavimų surinkęs 31 tašką iškovojo vice-čempiono titulą, atsilikdamas 10 taškų nuo penktąsyk Pasaulio čempionu tapusio Santi Oliver, Oscaras Hallewas iš Olandijos su 40 taškų, užėmė trečiąją vietą.

 
Monotipiniai Blokart vėjaračiai sveria vos 30 kg, tačiau valdomi patyrusio vairininko gali įsibėgėti iki 90 km/h greičio. Per dvi priešstartinio laiko minutes buriuotojai turi pasiekti kuo didesnį saugų startinį greitį bei lėkdami 30-50 km/h greičiu išsikovoti teisingą startinę poziciją, kad starto liniją kirstų ne anksčiau nei nuaidi starto signalas.  Išlėkę į trasą, buriuotojai siekia geriausio atakos kampo į vėją bei didžiausio greičio, kad kuo greičiau priartėtų prie priešvėjinio ženklo. Jį apsukę, vėjaračiai pasileidžia pavėjui ir, esant idealiai dangai bei teisingam kampui vėjo atžvilgiu, iki 3 kartų gali viršyti vėjo greitį. Pavėjinis laviravimas apsukus ženklą - pati sudėtingiausia ir įdomiausia distancijos dalis, čia galimi didžiausi laimėjimai arba nuostoliai. Prie pavėjinio ženklo kyla dulkių debesys, kai 50-60 km/h greičiu atlėkę vėjaratininkai daro posūkį, dažnai slysdami šonu. Taip rungtyniaudami 8 minutes vėjaratininkai įveikia 5-9 ratus ir baigia važiavimą kirtę finišo liniją.

Grįžę į Lietuvą vėjaratininkai pradės ruoštis Atviro Baltijos šalių Blokart vėjaračių čempionato startams, kurie įvyks Lapkričio 17-18 d. Nidoje.



Pasaulio Blokart vėjaračių čempionato rezultatai: http://www.laptiming.eu/results/2018/10/WORLDS%202018/636762554916463512/



Komentarai

Populiarūs įrašai