Lietuvos komanda Pasaulio čempionate iškovojo auksą ir sidabrą
Lietuvą šiame Pasaulio čempionate atstovavo nedidelė, tačiau
pajėgi vėjaratininkų komanda ir laimėjo du medalius: aukso ir sidabro.
Foto: F.Veintiuno, M. Mizgirio ir S. Oliver dvikova |
Lengvasvorių production klasėje startavęs trylikametis Neringos
sporto mokyklos auklėtinis Vykintas Mizgiris nuo pat varžybų pradžios įsitvirtino
lyderio pozicijoje. Varžybų metu 15 kartų startavęs lietuvis surinko 13 taškų ir
užtikrintai tapo Pasaulio lengvasvorių čempionu. Nors ir būdamas ženkliai
jaunesnis, Vykintas užėmė aukštą 2-ąją vietą bendroje lengvasvorių-vidutinio
svorio grupėje tarp 17 suaugusiųjų.
Sunkiasvorių production klasėje Matas Mizgiris susirėmė su
trasos šeimininku, keturiskart pasaulio čempionu Santi Oliver. Nors ir netrūko
labai artimų finišų, tačiau pirmąsias dvi čempionato dienas užtikrintai
dominavo maljorkietis Santi, kuris laimėjęs daugumą važiavimų atsiplėšė 8
taškais. Per paskutines dvi dienas Matas „įsivažiavo“ ir ėmė pirmauti prieš
čempionato favoritą. Tačiau teorinius šansus jį pasivyti lietuvis prarado paskutinę
dieną, kai starto metu kliudė ženklą ir baudos apsisukimo metu startavo
paskutinis. Nors Matas šio važiavimo metu sugebėjo pasivyti ir finišuoti
atsilikęs vos pusę sekundės nuo varžovo, tačiau buvo diskvalifikuotas dėl to,
kad po susidūrimo su ženklu kojomis palietė žemę. Matas Mizgiris po 14
važiavimų surinkęs 31 tašką iškovojo vice-čempiono titulą, atsilikdamas 10
taškų nuo penktąsyk Pasaulio čempionu tapusio Santi Oliver, Oscaras Hallewas iš
Olandijos su 40 taškų, užėmė trečiąją vietą.
Monotipiniai Blokart vėjaračiai sveria vos 30 kg, tačiau
valdomi patyrusio vairininko gali įsibėgėti iki 90 km/h greičio. Per dvi
priešstartinio laiko minutes buriuotojai turi pasiekti kuo didesnį saugų
startinį greitį bei lėkdami 30-50 km/h greičiu išsikovoti teisingą startinę
poziciją, kad starto liniją kirstų ne anksčiau nei nuaidi starto signalas. Išlėkę į trasą, buriuotojai siekia geriausio
atakos kampo į vėją bei didžiausio greičio, kad kuo greičiau priartėtų prie
priešvėjinio ženklo. Jį apsukę, vėjaračiai pasileidžia pavėjui ir, esant
idealiai dangai bei teisingam kampui vėjo atžvilgiu, iki 3 kartų gali viršyti
vėjo greitį. Pavėjinis laviravimas apsukus ženklą - pati sudėtingiausia ir
įdomiausia distancijos dalis, čia galimi didžiausi laimėjimai arba nuostoliai.
Prie pavėjinio ženklo kyla dulkių debesys, kai 50-60 km/h greičiu atlėkę
vėjaratininkai daro posūkį, dažnai slysdami šonu. Taip rungtyniaudami 8 minutes
vėjaratininkai įveikia 5-9 ratus ir baigia važiavimą kirtę finišo liniją.
Grįžę į Lietuvą vėjaratininkai pradės ruoštis Atviro
Baltijos šalių Blokart vėjaračių čempionato startams, kurie įvyks Lapkričio
17-18 d. Nidoje.
Pasaulio Blokart vėjaračių čempionato rezultatai: http://www.laptiming.eu/results/2018/10/WORLDS%202018/636762554916463512/
Ispanijos televizijos reportažas: https://ib3.org/els-representants-balears-favorits-per-guanyar-el-mundial-de-blokart.html?fbclid=IwAR1BkYUWlGW9u-14XJs0eHuMbiPq5tebL7pP2tUWM_J4lQLys1RCEzGkMXE
Komentarai